Tažení do Tearlingu začíná!

, , 2 comments

Kelsea už není tou nevinnou dívkou, žijící v ústraní mezi knihami. Jako královna Tearlingu musí čelit  nejhoršímu: válce. Mortové v čele s Rudou královnou postupují směrem k Novému Londýnu a je očividné, že tuto bitvu Tearling nemůže vyhrát, pokud na něco královna nepřijde.

Tažení do Tearlingu je pokračováním plánované trilogie Královny Tearlingu, která po celém světě vzbudila obrovský ohlas ještě před samotným vydáním knihy, a to díky Warner Bros., kteří se rozhodli příběh devatenáctileté dědičky trůnu zfilmovat. Jak ale pokračoval příběh po korunovaci?

Kelsea ztratila svou naivitu a zocelila se. Už není bezmocným uplakánkem, ale královnou, která dělá správná i špatná rozhodnutí. Díky mocným safírům, které nosí denodenně na krku má obrovskou moc, která však přináší i stinné stránky. Proč má Kelsea najednou vidiny o jakési Lily Mayhewové z doby před Překročením? Proč upadá náhodně do transu a jak zabrání temnotě, která ji pohlcuje? Kelsea má okolo sebe věrné gardisty, to však na vítězství nebude ani zdaleka stačit. Nově zvolený Svatý otec má ke královně výhrady, Rudá královna chce její krk a Mortové volají po krvi Tearů. Začíná hra o čas. Pokud Kelsea nezvládne najít způsob, jak vyhrát válku, Tearling navždy padne.

Tažení do Tearlingu je jedno velké OMG. Královna Tearlingu byl dobrý průměr, nic extra, pěkný příběh, hodně předvídatelný. Od knihy jsem tak čekala, že se bude držet ve stejné linii a já postupem času při čtení přinejhorším usnu. Co však přišlo, jsem teda rozhodně nečekala! Druhý díl byl svižný, napínavý, vtipný. Prolínaly se tu dva světy a každý byl zajímavý něčím jiným, neustále probíhaly dialogy a každou chvíli přišla na scénu nějaká akce, která vyvolala řadu následků. Každá kapilola byla navíc z pohledu jiné postavy, mohla jsem tak nahlédnout hned do několika hlav a snažit se pochopit pohnutky každého z hrdinů. Úžasné!

Tažení do Tearlingu se četlo překvapivě rychle. Vlastně to bylo dost návykové, veškeré představy o učení se rozpadly ve chvíli, kdy se na scéně objevila Kelsea s Palcátem a zbytkem gardy a začali se hašteřit a dohadovat nad tím, co by bylo a nebylo dobré udělat za účelem ochrany země před válkou. V tu ránu stránky mizely a já hltala každé slovo. K mé radosti se místy objevily i moji favoriti. Věčná škoda, že měl v knize Kostěj tak malou roli, tenhle wanna-be tajemný týpek má obrovský potenciál zvrátit celé dění příběhu a zamávat pořádně s Kelseou a přesto dostal v druhé knize pouze malý vstup. Naproti tomu otec Tyler (ano, toho staříka, co miluje knihy, jsem si vážně oblíbila) měl vstupů až až a nestačila jsem se divit, co všechno na těch několika stranách stihl zažít, říct a udělat. Otec Tyler u mě získal významné plus a doufám, že se i ve třetí knize objeví.

Obecně však nemůžu říct nic špatného na postavy v knize. Každá se svého úkolu zhostila se vší parádou, a tak vznikl napínavý příběh plný akce a místy i humoru. Pokračování Královny Tearlingu rozhodně předčilo má očekávání, pokud tedy po prvním dílu váháte, zda se pustit do Tažení do Tearlingu, moje odpověď zní: rozhodně ano. Dejte tomu šanci. Nebudete ani na vteřinu litovat.


Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství YOLI za recenzní výtisk. Děkuji! 



Tažení do Tearlingu - Erika Johansen


Série: Královna Tearlingu #2
Počet stran: 512
Rok vydání: 2015 (US) / 2016 (CZ)
Překlad: Veronika Volhejnová
Nakladatelství: YOLI
Hodnocení: 4/5



2 komentáře:

  1. Bezvadná recenze! Královnu Tearlingu jsem četla už snad před rokem, tak si pravděpodobně budu muset přečíst celý příběh od začátku, abych ho pochopila, ale jinak se z tvé recenze na knížku velmi těším!

    Carli and Books

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :-) Já ji četla hned jak vyšla, tak jsem chvílemi tápala, ale brzy mě příběh natolik vtáhnul, že jsem byla zanedlouho zpátky v obraze :)

      Vymazat