Láska jako z filmu

, , 6 comments

Milujete Bridget Jonesovou? Lásku Nebeskou? Jak ztratit kluka v 10 dnech a další romantické komedie, u které je třeba zamáčknout slzu? Pak je Láska jako z filmu kniha pro Vás!

Kensington Connorsová je kreativní ředitelkou v přední reklamní agentuře, má dokonalého světlovlasého přítele Bradleyho a na prsteníčku prsten od Tiffanyho, který je příslibem brzké, pohádkové svatby. Všechno je dokonalé, dokud se neobjeví Shane, stará láska z dob vysoké školy. Kensigton ztrácí půdu pod nohama a najednou si není jistá, jestli to, co má, jí opravdu může přinést vytoužené štěstí.

Prvotina americké autorky je naprosto krásným příkladem toho, jak snadné je napsat knihu s obsahem, který je sice všem dávno známý, ale příběh je natolik vtipný, přitažený za vlasy a tak dobrý, že se nikdo nemůže zlobit. Láska jako z filmu čtenáře nezatáhne do filmu, jak by se mohlo podle názvu knihy zdát, nýbrž film přitáhne k němu. Kenzi si žije svůj zdánlivě dokonalý život, dokud nedostane zakázku udělat návrh na kino-restauraci pro zamilované. Což by nebylo tak hrozné, kdyby jí nebylo oznámeno, že pokud tu zakázku neudělá, přijde o práci. A taky fakt, že za oním konceptem stojí Shane, její bývalá láska z vysoké školy, která jí zlomila srdce a odjela na jiný kontinent. Nyní se snaží prostřednictvím vzpomínek a romantických filmů Kenzi získat zpátky a vymluvit jí svatbu, která ji nemůže udělat šťastnou.

Ruku na srdce; všichni (všechny?) víme, jak tyhle příběhy chodí. Všichni víme, jak to dopadne, a přesto, když v pátek večer běží v televizi Pretty woman, honem k ní usedáme s balíčkem kapesníků, připraveni vybrečet potoky slz. To samé by se dalo říct o Lásce jako z filmu. Od samého začátku bylo jasné, jak se bude příběh vyvíjet, ale ani to mě nezastavilo a knihu jsem na cestě vlakem otevřela.

Celou cestu jsem se připitoměle pošklebovala a někdy se smála tak nahlas, až se na mě ostatní cestující v kupé ohlíželi. Láska jako z filmu je skutečně dokonale psaná romantická komedie plná trapných momentů, které se můžou stát komukoliv z nás. Čtení knihy tak bylo snadné a rychlé, stránky mi ubíhaly pod rukama, smála jsem se Kenzině neschopnosti i jejím výkyvům nálad, vzdychala jsem nad dokonalým Shanem, klepala si na čelo, kdykoliv se objevil dokonalý Bradley. KENZI, TY NÁNOOO, ON NENÍ PRO TEBE TEN PRAVÝ!! Křičela jsem v duchu při čtení a upadala do depresí z vlastní samoty. Co si budem, každý, kdo takovéhle věci čte a vidí, má chvilkovou slabost a probleskne mu hlavou myšlenka budu forever alone do konce svých dnů, a dá si další zmrzlinovou nálož do své misky smutku. Ale zpět ke knize.

Láska podle filmu je skutečně milý kousek na odlehčení. Knihu přelousknete za chvilku, uvolníte se a od srdce se zasmějete. Není to sice žádný kandidát na Pullitzera, ale svůj účel - bavit - plní zodpovědně a se vší parádou. Pokud tedy hledáte oddechovku do vlaku, Lásku jako z filmu můžu vřele doporučit. Budete se u toho bavit stejně dobře, jako byste koukali na film. :-).


Láska jako z filmu - Victoria Ven Tien


Počet stran: 240
Rok vydání: 2015 (CZ) / 2014 (US)
Překlad: Jana Mandelíková
Nakladatelství: Mladá fronta
Hodnocení: 4/5

6 komentářů:

  1. Parádní recenze. Tento typ knih sice většinou moc nemusím, ale občas přijde chuť :) zařadím do seznamu k přečtení.
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Určitě na takové to letní počtení je to naprosto ideální :-))

      Vymazat
  2. Četla jsem a moc se mi líbila, dokonce mě i dost překvapila, nečekala jsem, že mě bude až tak moc bavit... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky nečekala! Jen mi o tom Syki básnila, tak jsem si říkala, že to nemůže být zlé a nakonec jsem ráda, že jsem si to přečetla :-)

      Vymazat
  3. Zrovna nedávno jsem tuhle knížku taky dočetla. Přišlo mi to jako výborný nápad, vložit film pro jednou do knížky.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to pěkné, místy trochu přitažené za vlasy, ale pobavila jsem se - a to byl přeci účel celé knihy :)

      Vymazat