WS#5 In vino veritas, ale koktejly taky nejsou od věci

, , 2 comments

Den se sešel se dnem a najednou je neděle a čas na rekapitulaci. Ráda bych řekla, že jsem přečetla alespoň dvě knihy a chystám se na knižní meme a kdo ví co, ale bohužel, nic z toho se nekoná. V Brně se konala spolková mezinárodní akce, takže jsem každý den trávila na workshopech a večery převážně s vínem v ruce. Konec ovšem byla Moravská banka vín, kde jsme měli degustaci. Ale dost o mých alko dnech. Nebo spíš dost o víně. Alespoň na nějaký čas. 

Včera večer bylo vyvrcholení celé týdenní akce. Na konci dne se konala závěrečná "coctail party" v restauraci Pavillon v Jezuitské ulici v Brně. Jídlo bylo naprosto skvělé, ale co následovalo pak, to přesáhlo veškerá má očekávání. Ve spodní části restaurace se nachází Bar Runway, ve kterém si budete připadat příjemněji jak doma na gauči. Vážně. Barmani byli velice milí, vzhledem k exkluzivitě místa jsem si nechávala na barmanech, aby mi podle chuti namíchali drinky, které se ani v lístku neobjevily. Nestačila jsem zírat, kouř, oheň a nejrůznější kreace mě nechaly na baru sedět s pusou otevřenou dokořán. Kdo mě sleduje na instagramu, určitě už viděl video z tvorby jednoho z mnoha drinků, co jsem večer zkoušela :-)). 


Bar mě naprosto dostal a doufám, že jsem tam nebyla naposledy. 


Po dlouhém týdnu byl čas vzít nejpotřebnější a odjet za matičkou Prahou domů, oslavit Nový Lunární rok. Rodiče jsou tu v Čechách sice několik dekád, ale některé věci nejde ignorovat, a tím je i tato událost. Vánoce a Silvestr (ten "běžný") slaví hlavně kvůli nám dětem, sami ale přiznali, že to v nich neprobouzí takové emoce jako ten Lunární. Když jsem se ptala, čím to je, bylo mi řečeno, že hlavně dětstvím. Nový Lunární rok vždycky znamenal víru v lepší zítřky v době největší bídy a hladu, odpouštěly se dluhy, urovnávaly se spory, pracující rodina byla alespoň jeden den pohromadě a bylo i co jíst. Věci, které mnozí z nás v dnešní době považují za samozřejmost. Nedokážu si ani ve snu představit, jaké to muselo kdysi být, jsem každý den vděčná za to, že tu můžu žít, že se můžu vzdělávat, chodit do školy, bavit se, pracovat když chci, nepracovat když nechci, odletět do ciziny, číst si, mít volno. A to vše díky tvrdé práci rodičů. Už jsem skoro dospělá (tátova definice dospělosti zahrnuje samostatnost a finanční nezávislost, což ani  jednom případě úplně nesplňuji) a v tuto chvíli už není moc způsobů, jak rodičům udělat radost. Tak jsem alespoň vsadila na jistotu a přivezla domů sebe :-D Nový rok jsme tak strávili pohromadě u jednoho stolu, což je skutečnost, která se bohužel s postupujícím věkem bude dít míň a míň... 


Pokud jste tedy za ten měsíc a kus stihli porušit všechna předsevzetí, máte šanci si je znovu dát :-D. Krásný Nový Lunární rok! 



2 komentáře:

  1. Vsadit na jistotu a privyst domu sebe je stejne nejlepsi :) a ty koktejly vypadaji skvele ta mlha a tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, taky si myslím :-D Ty koktejly vypadají a chutnají naprosto božsky! <3 :))))

      Vymazat