Harry Potter podle Jima Kaye

, , 4 comments

Když jsem poprvé v knihkupectví spatřila novou podobu Harryho Pottera a Kamene Mudrců, srdce mi na chvíli vynechalo. Kniha nové podobě vděčí lustrátorovi Jimovi Kayovi, který jí vdechl nový život. Od první pohledu je očividné, že je zacílená na mladší čtenáře (ačkoliv, buďme upřímní, kdo potřebuje "být přilákán" na takový skvost?), což ale ani trochu knize neubírá na atraktivitě. Z mého pohledu je to naprosto skvělý kousek do sbírky. Ale když už jsem si ho koupila...co bych si ho nepřečetla znovu :-).


Na novém vydání se kromě ilustrací změnil i formát textu, který je na každé stránce rozdělen do dvou sloupců a navíc s větším řádkováním. Navíc mám dojem, že je příběh zkrácen, ale za to bych ruku do ohně nedala. 

Co se týká obsahu, asi nemá cenu Harryho Pottera představovat :-). Při čtení jsem se najednou vrátila do svého dětství a díky obrázkům nadšeně otáčela stránky a nemohla se dočkat dalších ilustrací. Obrovským plusem je fakt, že Jim Kay ztvárnil postavy, které opravdu odpovídají knize a nepodobají se příliš filmovým představitelům (i když Alan Rickman by nevadil...sop sop).  Bradavice najednou na stránkách doslova ožily a čtení bylo úplně o něčem jiném. 


Abych přiznala, musel to být to docela bizardní pohled: dospělá holka, co cestuje po městě a v rukou drží obří knihu, u které při pohledu blíž pozorovatel zjistí, že jde o Harryho Pottera a ještě k tomu s obrázky :-D. I děti záviděly :-D.


Ačkoliv je tedy cena knihy krapet vyšší (399,- Kč), jsem toho názoru, že se určitě vyplatí do knihy investovat. Děti zaručeně nadchne a pro starší fanoušky je to skvělý dárek (KTERÝ JSEM POD STROMEČEK NEDOSTALA A MUSELA SI HO KOUPIT SAMA). Za mě tedy nezaujatých pět hvězdiček, sto procent, jedenáct Týn z deseti. Kupte to. Ukradněte. To je jedno. Tohle potřebujete mít doma!! 

4 komentáře:

  1. Nádherné vydání! Já pořád bojuju sama se sebou, jestli si knihu pořídit v českém překladu nebo v originále, který je dvakrát tak drahý -_-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo! Někdo mi říkal, že ta cena je fakt přemrštěná, s takovou bych měla celou sérii :-D Já si počkala na -30% slevu v Dobrovském a za 279,- Kč už to bylo velice příjemná cena, co si budem povídat :-D

      Vymazat
  2. Hezký článek a fotky, mám to s Harrym úplně stejně neobjektivní :D
    Jinak dám ruku do ohně, že ten text není ani o fous kratší nebo jiný ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)) Co se dá dělat, když jde o Harryho, všechno špatné jde prostě stranou :-D Není jo? Mně to přišlo hrozně krátké...ale to možná bude tím, že asi rychleji čtu :D Uteklo to přííliš rychle.

      Vymazat