RC: Život končí na Spáleništi

, , No Comments


Hra skončila. Placeři si probojovali z Labyrintu cestu ven, noční můra navždy končí. Alespoň to si mladí bojovníci mysleli, když se po hrůzách, kterými si prošli, ukládali ke spánku. Další den však přišlo děsivé zjištění: to, co se stalo v Labyrintu, byl teprve začátek.

Když se Placeři konečně dostávají na svobodu, zjišťují, že se Země nachází v nejhorším stadiu rozkladu. Sluneční erupce byly pro lidstvo zničující - svět se proměnil v jednu velkou pustinu plnou raplů, lidí nakažených infekční nemocí zvaná erupce, která v nich probouzí vražedné šílenství. Tomu se chlapci snaží vyhnout při další zkoušce, kterou jim ZLOSIN připravil: dostat se během dvou týdnů přes Spáleniště (nejvíce sežehnuté části planety) do bezpečného úkrytu. Nezáleží na počtu obětí, ale na proměnných. Kdo se dostane do cíle, dostane lék na erupci a všechno to navždy skončí. Hra o čas může začít.

Druhý díl úspěšné trilogie Labyrint nabízí strhující příběh, ve kterém bude čtenářům lézt mráz po zádech. Číst Spáleniště byla pro mě jedna velká, divoká jízda. Co bude dál? Přežijí všichni? Proč se to děje? Každou stránkou se mi rojily další a další otázky a modlila jsem se, aby to mé oblíbené postavy přežily. Po prvním dílu jsem totiž pochopila, že tu není žádná jistota, že to musí nutně všichni přežít. Jde tu přeci jen o Proměnné. Spolu s Thomasem jsem tak prožívala každou ztrátu a jásala nad každou výhrou.

Během čtení jsem si velice oblíbila Minha, který do celé té prekérní situace vnášel svůj sarkastický humor a díky tomu odlehčoval napjatou atmosféru. Už ve třetině jsem si říkala, že jestli ho autor zabije, uškrtím ho vlastníma rukama, což je stejně potřeba, kterou jsem měla během celého čtení, jelikož mě nevědomost z toho, co bude, doháněla k šílenství. Najednou jsem byla jednou z nich a pokládala si stejné otázky, na které mi ale nikdo bohužel nedokázal odpovědět.

Třešničkou na dortu byl ale konec. Po dočtení knihy jsem na poslední stránku zůstala civět. Když jsem se konečně vzpamatovala, myslela jsem, že mě klepne při pomyšlení, že si na další díl budu muset počkat do léta. Proč mi to ti lidé dělají?!

Spáleniště byl vážně zážitek a na celé čáře překonal první díl. Od samého začátku jsem se zatajeným dechem prožívala smrtelně nebezpečná dobrodružství, kterých s přibývajícím počtem stran neubývalo, ba naopak; autor si pro čtenáře připravil jedno překvapení za druhým, a tak na nudu nebyl čas. Knihu jsem přečetla během čtyř hodin a nakonec litovala, že jsem své tempo nedokázala zpomalit. Pokud si někdo najde své v této knize, pak jsou to především fanoušci dystopie, nicméně ji zajisté ocení každý, kdo má rád dobrodružství, napětí a spoustu akce.


Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství YOLI za recenzní výtisk. Děkuji!


Spáleniště: Zkouška - James Dashner


Série: Labyrint #2
Počet stran: 344
Rok vydání: 2010 (US)/ 2014 (CZ)
Překlad: Petr Kotrle
Nakladatelství: YOLI
Hodnocení: 4/5

0 komentářů:

Okomentovat