RC Okřídlená duše - Amanda Stevensová

, , No Comments

Amelie pracuje jako restaurátorka hřbitovů a celý život vídá duchy. Otec ji však naučil, aby před nimi nikdy nedala najevo, že ví o jejich existenci. Pokud by tak učinila, okamžitě by se k ní připoutali a okrádali ji o její životní energii. Tak jako je tomu v případě detektiva Johna Devlina, se kterým naváže spolupráci, když se na hřbitově začnou objevovat mrtvoly. Vodítka obsažená v náhrobní symbolice, jež Amelii zanechává vrah, ji sice dovedou blíž k pravdě, ale také k zjištění děsivé úlohy, kterou má v celém případu sehrát ona sama. Žal a zoufalství dokáže k člověku připoutat melancholickou duši, ale i bytost naplněnou děsivou nenávistí… a ta může sahat až za hrob.

 Když zapadne slunce a nastane tma, z čeho máte největší strach? Třeba já se bojím tmy, duchů a hřbitovů. Okřídlená duše tedy pro mě byla jednoznačně must-have numero uno. Nepatřím mezi fanoušky hororů a ani nepořádám půlnoční spirituální seance v lese, takže jsem si připadala jako masochista, když jsem si nechala poslat Okřídlenou duši. Nicméně jsem se rozhodla tomu dát šanci a abych se vyhnula nočním můrám, po vzoru Ameliinýho otce jsem si stanovila jasné pravidlo: Číst knihu jen a pouze ve dne.

Se čtením jsem samozřejmě začala a skončila pozdě večer. Navzdory mé hrůze z duchařin mě kniha nadchnula a rychle vtáhnula do děje. Hned na prvních stránkách se seznamujeme s Amelií a jejím malým tajemstvím, které z ní udělalo vlka samotáře a Hřbitovní Královnu. Jako restaurátorka hřbitovů je naprosto spokojená, že může pracovat osamotě, dokud déšť neobjeví mrtvé tělo, povalující se ladem skladem v místech, kudy celé dny chodila.

V tu chvíli se na scéně objevuje sličný, dobře stavěný a nesmírně přitažlivý detektiv John Devlin, který je připravený záhadu přibývajících mrtvých těl objevit a udržovat krásnou Amelii v bezpečí. Ale protože se kniha jmenuje Okřídlená duše a ne Fifty Shades of Grey, John Devlin má háček. Vlastně dva k sobě připoutané háčky v podobě nádherné, mladé ženy a malého děvčete. Což může být pro někoho, kdo se má duchům vyhýbat, docela problém.

Problémy ale neměla jen Amelie, ale i já a to především s tím, abych se vypořádala se strachem, když se mě při čtení zmocňovala zvědavost, kvůli které jsem nemohla přestat otáčet stránkami. Byla jsem nadšená a zároveň frustrovaná, že nedokážu odhadnout, kdo je vrahem. Celé mé hádání i ztěžoval fakt, že o náhrobní symbolice vím asi tolik jako o kvantové fyzice. Pokud něco takového vůbec existuje.

Co mě při čtení naprosto ubíjelo, bylo Devlinovo zabedněné chování (ta holka tě chce, ty blbečku!!!) a celý ten jejich vztah-nevztah. Na druhou stranu to zas autorce nemůžu vyčítat, popsala typického chlapa z masa a kostí…

Číst Okřídlenou duši bylo jedno velké překvapení. Jakási kombinace smrtelného strachu, nesmírné zvědavosti a jednoduchého stylu psaní mě donutila pročíst se až na samotný konec. Ačkoliv tedy nepatřím mezi fanoušky duchařin, Amanda Stevenson si mě rozhodně získala a očekávám, že další díly budou ještě lepší. Mezi tou hromadou upírů a dystopií by se tahle série rozhodně neměla ztratit, zvlášť, když ji mohou ocenit nejen mladí, ale i ostatní čtenáři všech věkových kategorií.


Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství Knižní klub ze recenzní výtisk. Děkuji!


Okřídlená duše - Amanda Stevensonová


Série: Graveyard Queen #1
Počet stran: 368
Překlad: Věra Klásková
Rok vydání: 2011 (EN) / 2012 (CZ)
Vydavatelství: Knižní klub
Hodnocení: 4/5

0 komentářů:

Okomentovat