Knižní srazy

, , No Comments


Poslední dobou se přímo roztrhnul pytel s knižními srazy, které začínají být populárnější a populárnější. Nejednou v měsíci se mi na facebooku objeví pozvánka na sraz v různých místech po celé ČR. V čem tkví tajemství srazu a proč by na něj měl každý alespoň jednou v životě zavítat?


První sraz Cup of Literature (2012)
Když před více než dvěma a půl lety (4/2012) vznikl "Pickwickův klub" s názvem "Cup of literature", který založila Yanny, nikdo netušil, že se tím otevřela brána do úplně jiné dimenze - do našeho světa. Do té doby spousta z nás vesele blogovala doma na zadku a měla možná tak virtuální kamarády, s kterými si maximálně vyměňovali komentáře, ale myšlenka osobního kontaktu nebyla na pořadu dne. První sraz byl vážně kouzelný, po dlouhé době komunikace jsem konečně poznala osobně Janičku a další bloggery, které jsem doposud znala pouze v kyberprostoru.

Zanedlouho poté se konal První pražský knižní sraz (ze kterého se mi bohužel nedochovaly žádné vzpomínky), a po něm se strhla lavina srazů v Praze i všude jinde. A moje "mapa kamarádů" se najednou začala rozšiřovat a nesoustřeďovala se pouze na Prahu. Najednou jsem poznala lidi, kteří sdíleli stejné nadšení pro věc. A BYLI ÚPLNĚ NORMÁLNÍ :D. Mnozí lidé mimo náš "blogový svět" si myslí, že jsme dementi, co mají celý den zabořený nos v knihách a nemají žádný život. Mohu-li soudit ze svých zkušeností, tito lidé se nemohli více plést.


Oslava mých narozenin (2012)
Lidi, které jsem poznala na srazech, byli všechno, jen ne asociální nudaři. Dobře, asi tak 80% z nich závislácky sjíždí každý druhý seriál a krátí si tím život minimálně o polovinu, ale kdo ne? :D S mnohými blogery, s nimiž jsem se seznámila i v reálném světě, jsem zůstala v kontaktu a stali se z nás přátelé, se kterými jsem mohla do kavárny, do kina či zapařit. Najednou jsem zjistila, že jsme se nemuseli nutně vidět jen a pouze na srazech, ale klidně i mimo ně. Buďme upřímní, to opravdové přátelství vzniká, až když s druhým něco zažijete - zasmějete se, zabrečíte si nebo vyblejete na sebe všechny (ne)podstatné věci, což se sice na prvním srazu nestane, ale je to první krok tímto směrem. A kdo by nechtěl mít kamarády-knihomoly, kteří vám budou pravděpodobně rozumět víc než vlastní rodina ve chvíli, kdy utratíte své poslední peníze za knihu?



Pokud si ale myslíte, že sraz, který začíná ve 3, skončí za dvě hodiny, během kterých se budeme bavit jen a pouze o knihách, pletete se. Ráda bych tuto část osvětlila, aby zájemci (i hejteři) věděli, jak to celé doopravdy je. Polovina času zabírá seznamka, jedna tisícina jsou knihy a zbytek je bitka o knihy, a nově i o záložky. A někde v mezičase se držíte za břicho, smějete se, ale už z vás ani nevychází žádné zvuky, takže vypadáte jako třesoucí se lachtan. Přesně takové to je. Pokaždé. :D

S maturantkou 2015 Terezkou a Yanny. A všechny stále spolu :-)
Jsem moc vděčná za všechny srazy, které se pořádají a na které mohu dorazit, je to obrovská příležitost poznat nové lidi, rozšířit si obzory, zažít nové věci a hlavně se od srdce zasmát, protože kdo byl alespoň na jednom srazu, ví, že v restauracích a kavárnách dělají největší bordel právě tihle "asociálové". Pokud chcete patřit mezi ně (a taky s nimi dělat bordel), seberte všechnu svou odvahu a doražte, zaručuji vám, že se budete královsky bavit a možná mezi tou hromadou lidí najdete i přátele na celý život.

0 komentářů:

Okomentovat