Jak mi Colleen Hooverová ukradla srdce

, , No Comments





Hope is what comes in the dark of the night 
Hope is what whispers 'It will all be alright.' 
Hope can blaze like a fire in the heart 
Hope can reach across worlds set apart 

Hope when lost can bring a world to the ground 
Hope when forgotten can be silence amongst sound 
Hope if not reached for is unlikely to be there 
Hope if searched for can be found anywhere. 



 První díl ze série Hopeless od Colleen Hooverové, Bez Naděje, má čtenářům hodně co nabídnout, ač se to na první pohled vůbec nezdá. Alespoň v mém případě tomu tak bylo. O autorce jsem již slyšela, ale netušila jsem, o čem Bez Naděje vlastně je, a protože jsem se chtěla nechat překvapit a nesoudit už předem, rozhodla jsem se ignorovat anotaci i veškeré recenze na knihu a začala číst v naprosté nevědomosti.

 Hned na prvních stránkách jsem se královsky bavila, a to zejména díky Skyiným myšlenkovým pochodům, které mě pořád nutily smát se, tolik jsem v ní viděla sebe, až to nebylo pěkné. Ve stejně zábavném duchu román pokračoval, a tak jsem z toho vyvodila, že se bude jednat o jednoduchý, odpočinkový příběh pro všední dny. Mýlila jsem se. Příběh je asi tak všední, jako tučňáci na severní polokouli.

Hlavní hrdinkou příběhu je téměř osmnáctiletá Sky, dívka s dobrým smyslem pro humor a srdcem na správném místě. Nejlepší je však na ni to, že dokážu uvěřit, že je skutečná. Sky není dokonalá, umí být veselá i smutná, dobrosrdečná i sobecká, ztřeštěná i vážná, občas zareaguje nepřiměřeně a cítí se hloupě, tak jako my v těchto situacích.

 Dean Holder je kluk, jakého by chtěla potkat každá holka: je vášnivý, zábavný a starostlivý. A to ještě nemluvím o jeho fyzické stránce. I on své stinné stránky, což z něj sice dělá jen poloboha, ale díky tomu je i relativně dosažitelný.

Oba lidé jsou mladí, chovají se k světu tak, jak se svět zachoval k nim, snaží se vyrovnat s nástrahami života a nehrají si na ty děsně rozumné, co musí ještě před čajem o páté zachránit celý svět. Knihu jsem přečetla ze jeden den. Colleen Hooverová dobře ví, jak někomu zničit naděje na dlouhý spánek. Nemohla jsem přestat, bylo to jako droga, stránky mi mizely pod rukama a já se nemohla dočkat, až se dozvím, co bude dál. Když už se blížila půlnoc, rozhodla jsem se, že dočtu kapitolu a půjdu spát. A pak nastal zlom a já věděla, že budu další den ve škole "na supermana". 

Brečela jsem jako želva, nejdřív proto, co se v knize stalo, a pak už i kvůli tomu, že je Země kulatá. Nešlo to zastavit. Když jsem otočila poslední list, připadala jsem si, jako kdyby můj život skončil, najednou jsem dočetla jednu z nejlepších knih, co jsem kdy v životě držela v rukách a měla chuť se znovu rozbrečet.

 Bez Naděje je opravdu nevšední a krásný příběh, který se pomalu vkrádá do lidských srdcí, a pak způsobuje nezastavitelné potoky slz. Kniha se mi velice líbila, je to ten typ knihy, ke které se můžu vrátit i v důchodu a stále se při jejím čtení budu usmívat jako měsíček na hnoji. Tak jako se Sky usmívala při pomyšlení na Holdera.

Colleen Hooverová - Bez Naděje

Série: Hopeless #1
Počet stran: 384
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: YOLI
Hodnocení: 5/5

 Sedmnáctiletá Linden Sky Davisová vyrůstala mezi čtyřmi zdmi domu pod dohledem své adoptivní matky Karen, velké odpůrkyně moderní technologie. Jejím jediným pojítkem s vnějším světem je stejně stará Six, bydlící hned naproti, se kterou se u ní dívají na filmy, jí zmrzlinu a řeší kluky, tak jako všechny normální holky v jejich věku. Sky se po dlouhém naléhání podaří Karen přemluvit, aby ji pustila na poslední rok do pekla zvaná střední škola, jelikož nikdy nepoznala jiné prostředí než to domácí. S příchodem na školu začíná Sky ztrácet půdu pod nohama a aby toho nebylo málo, Six odjíždí na semestr do Itálie, takže je na všechny strasti sama. Jediný, v kom by mohla najít svou záchranu, je Dean Holder, potížista, který má na škole snad horší pověst než ona sama. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.

0 komentářů:

Okomentovat